Training op maat

Training op maat

Tijdens de training vormt de eigen praktijk van de deelnemers het uitgangspunt. Mijn werkwijze is heel belevingsgericht. Door in te spelen op je eigen ervaring en praktijk blijft het niet bij theorie, maar wordt het concreet en doorleefd.  De beleving komt uit jezelf, is authentiek en werkt daardoor  krachtig. Hierdoor krijgt het contact de eigenheid die nodig is om verbindend te kunnen communiceren.

REFERENTIE:

“Op de beursvloer in Oosterhout hebben Karen Wessels en ik een overeenkomst gesloten voor een training Smart in Communication. Op dat moment had ik een Havo 4 groep waarmee veel collega’s moeite hadden. Er heerste geen goede werksfeer, de communicatie verliep moeilijk en er was niet veel wederzijds respect. In mijn lessen had ik er niet veel last van, maar een vak als CKV geeft wat meer ruimte en vrijheid.

De problemen kwamen steeds weer naar voren en dit was voor mij een reden om de overeenkomst aan te gaan.
Ik was ervan overtuigd dat Karen het tij kon keren, door met de leerlingen in gesprek te gaan en hen serieus te nemen.

We hebben een aantal voorbereidende gesprekken gedaan en mijn vermoeden werd bevestigd. Ze is zeer bekwaam, komt rustig over, neemt de tijd voor je als persoon en neemt je serieus.

De leerlingen als groep hadden de keuze om deel te nemen aan de workshop. Er waren uiteindelijk een paar leerlingen die niet hebben deelgenomen. Ze zijn een dagdeel aan de slag gegaan met elkaar, zonder tussen komst van docenten.

Diverse opdrachten passeerden de revue, en waar de leerlingen eerst wat sceptisch waren, hun uiteindelijke reacties waren toch zeer positief te noemen. Ze kwamen met verrassende ideeën en suggesties voor de docenten, leerden elkaar beter kennen, en stonden wat positiever tov het MFC.

De sfeer in de klas was daarna aanzienlijk beter en het respect verbeterd tov elkaar.
Ik vond ook dat de desbetreffende docenten dezelfde training zouden moeten ondergaan, helaas was daarop geen respons.
Een klas reageert op de docent. Het treft jou, als docent, ook blaam als het niet goed loopt. De leerlingen vonden het ook spijtig dat hun docenten de training “niet aandurfden”. Want je springt in het diepe; moet je open stellen.
Dat hebben de leerlingen wel gedaan en het heeft heel positief voor hen uitgepakt, als groep maar ook als persoon.

Ik raad een ieder aan om met Karen in zee te gaan.
Ze heeft kennis van zaken, talent om met diverse mensen om te gaan en een brede ervaring die ze kan inzetten op elk gebied.
Graag zou ik weer met haar aan de slag gaan; voor zowel jong als oud.”

Miranda van Bragt
cultuurcoordinator Mgr. Frencken College